Ameliyatlar

IMG_0330_edited.jpg

Ä°NTRARENAL CERRAHÄ°
(FLEKSÄ°BLE URS)

Stones on the silhouette of the kidneys. A symbol of kidney disease. Kidney stones.jpg

NANOKNIFE

Prostat bezi iyi huylu büyümesinin cerrahi tedavisi için kullanılan en etkin kapalı cerrahi yöntemlerinden biridir.

​

• Kullanılan lazer enerjisinin kan hücrelerindeki hemoglobine yoÄŸun duyarlılığından ötürü, iÅŸlem esnasında kanama çok az olmaktadır. Bu özelliÄŸi ile kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalarda tercih sebebidir.

• Lazer ışınları 1-2 mm derine etki ettiÄŸinden etkisi kontrol altındadır, buharlaÅŸan alanın altında yaygın hasar yapmaması nedeniyle güvenlidir. Bu yüzden operasyon sonrası ereksiyon problemiyle karşılaşılmaz.

• Lokal anesteziden genel anesteziye kadar pek çok anestezi seçeneÄŸi ile uygulanabildiÄŸinden genel durumu bozuk yüksek riskli hastalar için önemli bir alternatiftir.

• DiÄŸer cerrahi seçenekler ile karşılaÅŸtırıldığında sondalı kalma ve günlük aktivitelere dönme süresi daha kısadır. Hastaların çoÄŸunda idrar sondası 24 saat içerisinde alınır.

â€‹

Vücudun doÄŸal yolları kullanılarak üretere (böbrek ile idrar torbası arasındaki kanal) ve böbrek içerisindeki odacıklara gövdesi esnek, ucu bükülebilen çok ince optik bir aletle ulaşılıp taÅŸların lazerle kırılması iÅŸlemidir.

​

• Holmium  lazer  sistemi bilinen en güçlü, en güvenli ve en son teknoloji taÅŸ kırma cihazıdır. Fiberlerin çok ince olmasından ötürü her bölgedeki taÅŸa ulaşılabilmekte, taşın bileÅŸimine ve ilintili olarak sertliÄŸine bağımlı olmaksızın tüm taÅŸlar yüksek baÅŸarı oranı ile kırılabilmektedir.

​

• Hastalar aynı gün veya ertesi gün taburcu olabildiÄŸinden hastaların normal aktivite ve iÅŸ yaÅŸamına dönme süresi çok kısadır.

​

• Herhangi bir kesi yapılmadığından kesi izi olmamaktadır.

​

• ·Böbrek ve üreter taÅŸlarının  tedavisinde ESWL (dışarıdan ses dalgalarıyla taşın daha küçük parçalara ayrılması iÅŸlemi) ’de tedavi seansları uzun sürebilmektedir (1-4 seans). Özellikle belirli bölgedeki taÅŸlarda (böbrek alt havuz taÅŸlarında baÅŸarısı %40-60) baÅŸarı oranları düÅŸüktür.  TaÅŸa baÄŸlı tıkanıklığın ve buna baÄŸlı aÄŸrı ÅŸikayetlerinin hemen giderilememesi gibi istenmeyen etkilerinden dolayı f-URS ESWL’ye göre daha etkili ve hızlı bir çözümdür.

​

• Pelvik ve at nalı böbrek gibi doÄŸuÅŸtan böbrek anomalili taÅŸ hastalarındaki en etkin  tedavi yöntemidir.

​

• Kanamaya yol açmaması nedeniyle kanama eÄŸilimi olan veya kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalarda emniyetle kullanılabilmektedir.

​

• Aşırı kilolu hastalarda ESWL veya perkütan nefrolitotomi gibi taÅŸ tedavisi seçeneklerinin baÅŸarı oranları daha düÅŸüktür. Bilimsel çalışmaların çoÄŸu bu grup hastalarda flexible üreteroskopinin ilk seçenek olması gerektiÄŸi bildirilmektedir.

Prostat kanserinde tedavisi, kanserin prostat içerisinde ya da dışarısında olmasına göre deÄŸiÅŸir. Lokalize dediÄŸimiz prostat içerisinde sınırlı prostat kanserinde sıklıkla uygulanan cerrahi iÅŸlemler son derece baÅŸarılı olsa da hastalar sertleÅŸme bozukluÄŸu ve idrar kaçırma gibi yan etkilerinden dolayı bu tedavi seçeneklerinden kaçınabilmektedirler. Bu yüzden günümüzde  prostatın tamamının alınmasındansa sadece prostattaki kanserli dokunun yok edildiÄŸi fokal tedavi olarak adlandırılan tedavi yöntemleri çok popüler olmuÅŸtur.  Fokal tedavi yöntemlerinden biri olan Nanoknife yönteminde özel bir yazılım ile prostat kanseri olan alan iÅŸaretlenir ve iÅŸaretlenen alanın çevresine ciltten tedavi edici iÄŸneler yerleÅŸtirilerek kanserli alan yaklaşık bir saatlik bir iÅŸlemle yok edilir. Nanoknife yönteminin diÄŸer fokal tedavi yöntemlerinden en önemli farkı, non-termal olması yani ısıtmadan prostattaki kanser alanını yok etmesidir. Bu da sertleÅŸme bozukluÄŸu veya idrar kaçırma gibi yan etkilerin çok nadir gözlemlenmesini saÄŸlar.

• Ä°ÅŸlemin kısa sürmesi

• Kesi gerektirmemesi

• Yan etkilerinin minimal olması

• Tekrarlanabilir olması

• Organ kaybına neden olmaması

​

nedeniyle sıklıkla tercih edilmeye baÅŸlanan her hasta için uygun olmadığından,hastalığın durumu, hastanın beklentileri gibi pek çok parametrenin birlikte deÄŸerlendirilmesi gerekir.

​

Prostat kanseri tedavisinde Türkiye'deki ilk Nanoknife uygulamasını yapan ve en geniÅŸ seriye sahip olan ekibimizin, Türkiye'den çıkan ilk makalesine ulaÅŸmak için lütfen tıklayınız.

​

Nanoknife yöntemiyle ilgili en geniÅŸ seriye sahip Blazevski ve arkadaÅŸlarının European Urology Oncology dergisinde yayınlanan makalesine ulaÅŸmak için lütfen tıklayınız.

​

Nanoknife Türkiye resmi sayfası için lütfen tıklayınız.

​

Nanoknife tedavisi ile ilgili detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Füzyon biyopsi
ThuLEP

PROSTAT FÜZYON BÄ°YOPSÄ°SÄ°

THULÄ°UM LAZER
(ThuLEP)

Hedefe yönelik prostat biyopsisi olarak da bilinen, prostat kanseri tanısında kullanılan son teknoloji tanı yöntemidir.

​

• Biyopsi öncesi prostat bezi MR (manyetik rezonan görüntüleme) ile detaylı incenerek, kanser açısından ÅŸüpheli olabilecek alanlar belirlenir.

• Özel bir yazılım kullanılarak MR görüntüleri ile biyopsi esnasında kullandığımız 3 boyutlu ultrason görüntüleri eÅŸleÅŸtirilir ve tam istenilen alandan biyopsi alınır.

• Bu yöntem ile gereksiz alanlardan biyopsi alınmamış olur.

• Makat yolu ile alınan biyopsilerde enfeksiyon  nedeniyle yatış oranı %4 civarındayken bu yöntemde cilt yolu kullanıldığından iÅŸlem sonrası enfeksiyon neredeyse hiç görülmemektedir.

​

Hastaların iÅŸlem sonrası 3-4 saat sonra taburcu edildiÄŸi, standart biyopsilerde karşılaşılan aÄŸrı ve kanama komplikasyonlarının çok nadir gözlemlendiÄŸi yüksek teknoloji tanı yöntemi hakkında daha detaylı bilgi almak için lütfen tıklayınız.

ThuLEP tekniÄŸi, iyi huylu prostat büyümesi tedavisinde kullanılan en güncel endoskopik (kapalı) cerrahi tedavi seçeneklerinden birisidir. Bu teknikte prostat bezi, Thulium lazer enerjisi kullanılarak kendisini çevreleyen kapsüle yakın yerden kesilerek idrar torbasının içine itilir. Prostat dokusu daha sonra morselatör adı verilen bir cihazla parçalanarak dışarı alınır.

• Her boyutta prostata uygulanabilir

• Sürekli ve belirli bir sabit ısıda çalışadığından istenmeyen hücre hasarı çok daha az görülür

• Thulium lazerin dokuyu daha kolay kesme etkisi ve doku etki derinliÄŸinin azlığı, idrar tutmamızı saÄŸlayan sfinkter kas dokusunda zorlanma veya zedelenme riskini aÅŸağıya çekmektedir.

• Ortalama sondalı kalış süresi 1-2 gün, hastanede kalış süresi 1 gündür.

Ä°yi huylu prostat büyümesi cerrahi tedavisinde çeÅŸitli lazer yöntemleri olduÄŸundan hangi yöntemin sizin için daha avantajlı, gerekli ve etkin olacağının çok iyi deÄŸerlendirilmesi gereken.

ThuLEP ile ilgili daha detaylı bilgi için lütfen tıklayınız